مراسم عزاداری سرور شهیدان‎

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین

شهید انسانی ست که در عصرِ نتوانستن شهادت میدهد. با خون خویش نه با کلمه

 و اگردشمن را نمی شکند , رسوا میسازد

عاشورا هم اوج حماسه است و هم اوج تراژدي، چشم تاريخ چنين حماسه شکوهبار و چنين تراژدي خونرنگي را ،در سراسر حيات بشر، هرگز نديده است.
عاشورا، حماسه است؛ از آن رو که امام حسين (ع) يک تنه و بي سلاح ، روياروي حکومتي سفاک ايستاد. به يزيد دست بيعت نداد و گفت: کسي مانند من ، با کسي مانند يزيد، بيعت نخواهد کرد. در مقابل زور ، گردن خم نکرد و تن به ذلت نداد و آشکارا گفت: مرگ با عزت بهتر است از زندگي با ذلت. ايستاد، جنگيد، زخم برداشت،و کشته شد.
حرکت امام حسين (ع) که منجر به حادثه عاشورا گرديد ، چيزي جز يک تلاش در راستاي تحول اصلاح جامعه اسلامي نبود. انقلاب ديني امام حسين (ع) به عنوان مهمترين عامل برقراري اسلام راستين و کوبنده تحريفات ديني، همواره در طول تاريخ مورد بغض دشمنان اسلام و ديانت بوده است. در کنار دشمنان خارجي، همواره دوستان نادان متن جامعه اسلامي و مسلمانان ناآگاه نيز، خواسته يا ناخواسته، ضربه هاي هولناکي به اين حادثه بزرگ وارد کرده اند.
فرهنگ عاشورا در طول تاريخ همواره براي جامعه اسلامي و مؤمنين الهام بخش بوده و به تعبير روايت ، حرارتي در دلهاي مؤمنين ايجاد كرده كه هرگز به سردي نمي گرايد.
 با فرا رسیدن ماه محرم  بدینوسیله به اطلاع کلیه برادران و خواهران عزیز می رسانیم که به همین مناسبت مراسم عزاداری سرور شهیدان امام حسین (ع) در شب عاشورا (شنبه)  برگزار خواهد شد.


فهرست مطالب:

قرائت قرآن مجید
ارائه سخنرانی

قرائت زیارت عاشورا
مقاله- شعر-  نوحه سرایی
        پذیرایی و شام
 در ضمن از کلیه عزیزانی که مایل به همکاری در هر قسمت از برنامه ها هستند با ایمیل پاکانیا تماس حاصل فرمایند
 زمان : شنبه   24/11/2012   ساعت  8  الی  10.30 بعد از ظهر
مکان
23 Coglin street (opposite of central Market) , Adelaide

ازکسانی که اهداء نذر نموده اند سپاسگزاریم. خداوند نذورات شما را قبول فرماید.

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.