ماه رمضان مبارک

ramezan

در ادامه مطلب می توانید اطلاعات زیر را دانلود کنید: اوقات شرعی ماه رمضان در شهر آدلاید نوای ماندگار ربنا از استاد شجریان چند نمونه اذان زیبا و دلنشین دعاهای زیبای اوقات سحر و افطار و چند نرم افزار عالی برای تلاوت قرآن و پخش اذان اوقات شرعی ماه جولای در شهر آدلاید

ramezan prayer timetable

دانلود فایل pdf اوقات شرعی ماه رمضان در آدلاید

نکته : برای ذخیره کردن فایل های صوتی با موس روی لینک right click کنید و از گزینه ها save target as را انتخاب و بر روی کامپیوتر خود ذخیره نمایید.

نوای سحر:

دعای سحر به همراه اذان

نوای افطار:

1. نوای ربنا از استاد شجریان

2.  شعر مولانا با صدای استاد شجریان به همراه دعا (شعر مولانا+ربنا)

3.  اذان 1 (از استاد موذن زاده اردبیلی) ،  اذان 2 ،  اذان 3 ،  اذان 4

4. تواشیح معروف اسماء خداوند

5.  دعای افطار

موارد بالا (از 2 تا 5 ) به صورت کامل در یک فایل صوتی ***

دعاهای روزهای ماه رمضان

برنامه های کامپیوتری مفید برای پخش قرآن

برنامه قرآنی “ذکر”:

   نرم افزار “ذکر” شامل متن قرآن و ترجمه آن به زبان های مختلف هست و قابلیت جستجوی آیات و پخش تلاوت آیه به آیه به صورت صوت و ترتیل را دارا می باشد. برای دانلود این نرم افزار فوق العاده و مجانی از این لینک استفاده فرمایید: http://zekr.org برای اضافه کردن ترجمه های مختلف به این برنامه از این لینک استفاده کنید. برای اضافه کردن تلاوت های مختلف هم به این لینک مراجعه فرمایید.

سایت قرآنی تنزیل

سایت قرآنی تنزیل (http://tanzil.net) امکانات مفیدی را برای علاقمندان به قرآن کریم در ماه مبارک رمضان فراهم نموده است. در این وبسایت كه به همت جمعی از دانشجویان ایرانی خارج از کشور ایجاد شده، ۱۷ مجموعه کامل «ترتیل قرآن کریم» با صدای اساتیدی همچون عبدالباسط، منشاوی، حصری، غامدی، شاطری، سدیس و… ارائه گردیده که به سادگی و همزمان با تطبیق با متن عربی قرآن در این سایت قابل شنیدن و استفاده می باشند. از دیگر امکانات این وبسایت، ارائه بیش از ۶۰ ترجمه از قرآن کریم به زبان های مختلف است که در بخش ترجمه های فارسی، ترجمه های ارزشمندی چون فولادوند، آیتی، مکارم شیرازی، انصاریان و الهی قمشه ای به چشم می خورند.

نرم افزار “پارس قرآن”:

نرم افزار “پارس قرآن” هم نرم افزار جالب دیگری است که قابلیت جستجوی قرآن به زبان عربی انگلیسی و فارسی را دارد. برای دانلود این برنامه از  این لینک استفاده فرمایید.

برنامه های کامپیوتری مفید برای پخش اذان به صورت خودکار

برنامه های اذان گوی زیر  به طور خودکار زمان اذان را با پخش صدای فایل صوتی ای که انتخاب می کنید به شما اطلاع  می دهد. بعد از نسب این برنامه ها باید ساعت و شهر محل زندگی خود را در قسمت تنظیمات وارد کنید.  برای محاسبه زمان اذان این برنامه ها از چند سیستم محاسباتی استفاده می شود که شما می توانید آن را انتخاب کنید. مانند سیستم  (Muslim Word League) . البته توجه کنید که این شیوه ها برای اهل سنت هست و بعضی زمان های آن با اوقات شرعی شیعه فرق می کند.  مثلا اذان مغرب اهل سنت 15 تا 20 دقیقه زودتر است اما شما می توانید به جای فایل صوتی اذان فایل کامل مراسم افطار را در نرم افزار بگذارید تا با نوای ربنا و دعا شروع شود و بعد زمان اذان آن به طور تقریبی تنظیم شود. البته زمان دقیق در جدول اوقات شرعی که قبلا ذکر شد موجود است.

  1. لینک برنامه اول

  2. لینک برنامه دوم

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.